stallelle

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Sunny<3

Av Stall Elle - 10 juni 2012 21:06

Sunlight eller Sunny som jag kallar henne är ett sto på 5 år och hon är en av rasen connemara ;)

Hon är en bestämmd ung dam som vet vad hon vill  . Fast hon är bäst ändå ♥ 

Hon är dressyr-stamad fast helt sjukt duktig på att hoppa! Sunny har hoppat 1 meter! 

Hon älsakr att få komma ut på promenader i skogen och få hoppa runt och busa. Hon tycker oxå frihetsdressyr i hagen är jätte kul! Så när jag inte rider henne eller att hon har vilodag så är det frihetsdressyr med Sunny som jag sysselsätter mig med <3 Fast hennes svaga sida är nog att lasta henne i transporten och att sko henne :( Fast alla hästar har väll en svag sida, iofs. Det kan ta upp till 2 timmar att lasta henne så man får komma tidigt när man ska till tävlingar med henne, haha :) När man ska sko henne så bara sparkar hon, tycker nästan synd om hovslagaren som får komma och bli sparkad fast tillslut så brukar det gå. Om hon får godis heheehehee ;)


SUNNY: Knepp hest e best<3 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stall Elle - 13 juni 2012 15:23

   Tjeeoo    Idag så red jag Sunny och det gick kanon!! hon skötte sig och gick i form. Provade med matingal idag på henne och det gick mycket bättre! Hon hade finare form, tog väldigt bra stöd och slängde såklart inte så mycket med huvuvdet   Nöjd...

Av Stall Elle - 11 juni 2012 15:47

Nu så bliree stallet! Kul eller? Ehh.. Ja!!!   4 hästar ska ridas idag, woooowww Elle!    Sunny: Ska få jobba i ridhuset, MYCKET GALOPP! Blacky: Ska rida barbacka med grimma istället för träns i sommarhagen och låta han äta och galoppera av  sig!...

Av Stall Elle - 11 juni 2012 15:38

Blacky eller alltså LuckyBlack är en C-ponny på 13 år. Ras: Islandshäst. Han är valack. Han är lugn och snäll, fast när han blir rädd (han blir rädd för flaxande saker, hastiga rörelser och höga o konstiga ljud) så får man hålla sig i för han kan bar...

Presentation


Tjoo! Jag har 2 ponnysar som heter LuckyBlack och Sunlight. LuckyBlack kallas för Blacky och Sunlight kallas för Sunny. Dom är bäst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards